Опалювальний сезон: плюси і мінуси, Роздільна

 З настанням холодів та початком нового опалювального сезону у комунальників району побільшало роботи, з’явилися деякі проблеми тощо. Про виконання заходів щодо належного забезпечення діяльності підприємства ми поговорили з директором КПСВТГРР “Роздільнатеплокомуненерго” В.М. ЗЕМСЬКИМ.

– Вже пройшов місяць з дня оголошення про початок опалювального сезону. Яким був цей початок та як він проходить наразі?

– Варто відзначити, що на початку опалювального сезону було скориговано тариф на теплову енергію, що відпускається тепловими об’єктами КПСВТГРР “Роздільнатеплокомуненерго”, у зв’язку з підвищенням ціни на газ. До цього був економічно обµрунтований тариф, який отримав висновок, згідно з листом Департаменту розвитку інфраструктури та житлово-комунального господарства ОДА, у сумі 50,12 грн за опалення 1 кв. м корисної площі для населення, 1670,76 грн – за 1 Гкал для населення та 2122,91 грн – за 1 Гкал для бюджетних установ. Потім, враховуючи і без того складне фінансове навантаження, особливо на соціально незахищені верстви населення, за сплату по комунальних платіжках за послуги, на розгляд районної ради були запропоновані тарифи у бік їх зменшення, з урахуванням модернізації двох котелень. На сьогодні скориговані, відповідно до граничного рівня ціни на природний газ, тарифи становлять: для населення за опалення 1 кв. м корисної площі – 31,39 грн з ПДВ; для бюджетних установ за
1 Гкал – 1947,82 грн з ПДВ; для населення за 1 Гкал – 1494,93 грн з ПДВ.

– Ви зазначили, що було модернізовано котельні. Яким саме чином та за які кошти?

– Ще наприкінці минулого опалювального сезону мною проводились переговори стосовно придбання нових котлів, які дали б змогу заощаджувати газ і, як результат, кошти. Відповідно до проектно-кошторисної документації, їх вартість склала 5 276 921 грн. Після озвучення такої суми стало зрозумілим, що для районного бюджету вона непідйомна. У зв’язку з цим керівництво комунального підприємства неодноразово ініціювало зустрічі щодо можливої участі в одній із міжнародних програм підтримки енергоефективності. Після чисельних переговорів були виділені кошти, і виробники обладнання, за рекомендаціями міжнародних партнерів та гарантіями керівництва КПСВТГРР “Роздільнатеплокомуненерго”, надали у користування відповідне обладнання, яке встановили у котельнях по вул. Кірпи (колишня Димитрова) та в ЦРЛ. Після цього й були скориговані тарифи, з урахуванням нових котлів. Для остаточного запуску необхідно зробити обв’язку котлів і вони запрацюють.

Взагалі то, як найвигідніший варіант, було б доречно об’єднати котельню по вул. Кірпи із котельнею ЦРЛ. Це дало б можливість зробити одну потужну котельню та заощаджувати кошти на обслуговуючому персоналі. Крім того, можна було б опалювати запроектований та, сподіваємось, у майбутньому збудований дитячий садок у місті, не витрачаючи кошти на забудову ще однієї котельні. Але це вже завдання на наступний рік.

– Тобто, виходить так, що тарифи, встановлені з урахуванням економії, вже працюють, а економії, поки що, немає?

– Так, дійсно, сьогодні підприємство працює собі у збиток. Однак, ми переконані, що найближчим часом будуть запущені котли і ми перейдемо у режим економії. Для цього підприємство продовжує звертатись до учасників міжнародних програм та виробників з проханням посприяти в проведенні робіт по запуску відповідного запроектованого обладнання.

– Зараз гостро постало питання щодо опалення квартир у багатоповерхових будинках та сплати за тепло. Як Ви прокоментуєте цю ситуацію?

– На це є кілька причин. Одна із них – робота теплових лічильників, розташованих на внутрішньобудинкових мережах, які, на нашу думку, працюють некоректно. Для того, щоб ми мали змогу перерахувати плату за тепло, необхідно зняти лічильники та, можливо, направити на технічну перевірку. Але це прерогатива міськвиконкому та міської ради.

Інша причина – це стан внутрішньобудинкових мереж, зокрема, наявність проблемних ділянок, які створюють дискомфорт не лише населенню, а й підприємству. Ще в 2013-2014 роках на адресу підприємства надходили чисельні скарги, більшість з яких пов’язана із завищеними сумами сплати за тепло. Продовжують надходити подібні скарги і сьогодні. Хочу навести деякі цифри: 123 скарги – від абонентів будинків № 71, 73, 38, що по вул. Молодіжній (колишня Котовського);
47 скарг – від споживачів будинків № 39, 39-А, 57 по вул. Європейська (колишня Леніна); 24 скарги – від мешканців будинків № 77, 79, 81 по вул. Кірпи (колишня Димитрова) та 7 скарг – від жителів будинку № 3, що по Спортивному провулку. Це є свідченням наявності проблемних ділянок на теплотрасі, що приносить збитки не лише населенню, а й підприємству. Всі ці ділянки розташовані на внутрішньобудинкових лініях. Хочу акцентувати увагу, що відповідальність за стан внутрішньобудинкових ліній теплопостачання несе міська рада, в особі КП “Роздільнянський міський водоканал” (мешканці багатоповерхівок і платять саме КП “Роздільнянський міський водоканал” за утримання цих мереж), а КПСВТГРР “Роз-дільнатеплокомуненерго” відповідає лише за зовнішні. Ще перед початком опалювального сезону 2014-2015 років керівництво “Роздільнатеплокомуненерго” зверталось до міської ради, як до балансоутримувача, із листами, де були вказані усі проблемні ділянки, які негативно впливають на  функціонування внутрішньобудинкових ліній. Однак, незважаючи на надані рекомендації, жодних дій не здійснювалось, і проблемні ділянки так і залишились проблемними. Через це й досі не підписані паспорти готовності об’єктів (житлових будинків). Виникла ситуація, коли ми поставляємо належну теплову енергію до будинку, далі вона розповсюджується невідомо як, а жителі пред’являють претензії нам.

Впевнений, що кожен повинен відповідати за свій фронт роботи, а не перекладати проблеми з хворої голови на здорову. Тоді  всі питання будуть зняті і можна буде уникнути со-ціальної напруги серед населення.

– Дякую за розмову.

Наталія Буковська.

 dscn9752

dscn9758

Залиште свій коментар